Description
W pełni syntetyczny olej silnikowy – dostosowany do specyficznych wymagań producenta silników. Zaprojektowany aby spełniał bardzo wysokie wymagania dla wysokoobciazonych silników marek General-Motors oraz innych, które wymagają stosowanie olejów w klasie API SN lub ACEA C3.
Zastosowanie
Shell Helix Ultra Professional AG 5W-30 to olej do silników benzynowych i silników Diesla spełniający technicznie zaawansowana normę GMW16177 (dexos2™). Spełnia norme dexos2TM , która łączy w sobie cześć wymagań dla API SN, ACEA C3 i inne testy własne firmy General-Motors zalecany dla obsługi serwisowej pojazdów.
Specyfikacje i dopuszczenia
API SN,·ACEA C3,·GM dexos2 TM licencja GB2B0611014
Właściwości i korzyści
- Oszczędność paliwa – Przeszedł pozytywnie test oszczędności paliwa ACEA MB, M111FE (CEC-L-54-T-96) z wynikiem: oszczędność paliwa minimum 2.5% (uśredniony wynik trzech testów).
- Testy własne firmy General Motors. Przeszedł pozytywnie test zużycia mechanizmu rozrządu GM RNT GMPTE-T DUR021 oceniający zużycie krzywek i popychaczy. Przeszedł pozytywnie test napowietrzania GM GMPTE-T MEC024. Przeszedł pozytywnie test GM dla olejów przeznaczonych dla silników benzynowych (OP-1) GMPTE-T DUR020 badający podwyższanie lepkości oraz podwyższania wartości liczby kwasowej i liczby zasadowej . Zaliczył pozytywnie test oleju w silniku Diesla GMPTE-T DUR019 oceniający zużycie elementów silnika, konsumpcje oleju, wzrost lepkości i pompowalność w niskich temperaturach.
- Zużycie i trwałość silnika – Przeszedł pozytywnie przeciwzatarciowy test Peugeot TU3M zacierania mechanizmu zaworowego na zużycie dla krzywek – (CEC-L-38-A-94). Przeszedł pozytywnie test korozji łożysk ASTM Sequence VIII. Przeszedł pozytywnie test OM646LA (CECL-099-08) oceniający zużycie krzywek, cylindrów i popychaczy oraz czystość tłoków i cylindrów i osady w silniku.
- Czystość silnika. Przeszedł pozytywnie test Peugeot TU5JP-L4 osadów wysokotemperaturowych na pierścieniach i powstawania laków na tłokach (CEC-L-88-T-02). Przeszedł pozytywnie test osadów na tłokach ASTM Sequence IIIG (ASTM D7320) oceniający podwyższenie lepkości oleju, osady powstające na tłokach oraz zużycie krzywki. Przeszedł pozytywnie czystości tłoków VW TDI (CEC-L-78- T-99). Przeszedł pozytywnie test szlamu według ASTM Sequence VGA (ASTM D6593). Przeszedł pozytywnie test szlamu powstającego w silniku MB M271.
- Kontrola powstawania sadzy. Przeszedł pozytywnie test rozpraszania w średnich temperaturach DV4TD (CEC-L-093-04).
SPECYFIKACJA PRODUKTU
- Nazwa produktu: Shell Helix Ultra Professional AG 5W-30
- Zastosowanie:: olej silnikowy
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Gęstość w temp. 15°C kg/m3: 836
- Temp.zapłonu COC°C minimum: 238
- Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 40°C: 69.02
- Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 12.10
- Wskaźnik lepkości: 174
Reviews
There are no reviews yet.